Sfoglia per Autore
Une utilisation du consommateur internaute au-delà des communautés de marque: le travail effectif des consommateurs ordinaires sur le réseaux sociaux
2011-01-01 Caliandro, Alessandro
Aggregarsi per dividersi. Percezione del contesto urbano e bisogno di aggregazione
2011-01-01 Caliandro, Alessandro
La maternità nelle narrazioni online
2013-01-01 Cossetta, Anna; Caliandro, Alessandro
Twitter come device civico per la materializzazione del pubblico e del discorso politico: il caso delle Primarie del Centro Sinistra 2012
2015-01-01 Caliandro, Alessandro; Barina, Stefania
Brand Public
2016-01-01 Arvidsson, Adam; Caliandro, Alessandro
Twittare le news: strategie comunicative del giornalismo italiano. Uno studio di caso di tre redazioni
2016-01-01 Splendore, Sergio; Caliandro, Alessandro; Massimo, Airoldi
Metodi Digitali per lo Studio delle Pratiche Giornalistiche su Twitter
2016-01-01 Caliandro, Alessandro
Ethnography in Digital Spaces: Ethnography of Virtual Worlds, Netnography, and Digital Ethnography
2016-01-01 Caliandro, Alessandro
Social Media Strategies to Protect Corporate Reputation and Brand Image in the Digital Era: A Digital Investigation of the Eni vs. Report Case on Twitter
2016-01-01 Rialti, Riccardo; Zollo, Lamberto; Caliandro, Alessandro; Ciappei, Cristiano
Understanding the value of networked publics in radio. Employing Digital Methods and social network analysis to understand the Twitter publics of two Italian national radio stations
2016-01-01 Bonini, Tiziano; Caliandro, Alessandro; Massarelli, Alessandra
Crowds and value. Italian Directioners on Twitter
2016-01-01 Arvidsson, Adam; Caliandro, Alessandro; Arioldi, Massimo; Barina, Stefania
Exploring the link between consumers’ engagement and E-word of mouth in social media brand communities: a path analysis
2017-01-01 Rialti, Riccardo; Zollo, Lamberto; Caliandro, Alessandro; Ciappei, Cristiano
Qualitative Research in Digital Environments: A Research Toolkit
2017-01-01 Caliandro, Alessandro; Gandini, Alessandro
Netnografia, Comunità e Pubblici Online
2017-01-01 Caliandro, Alessandro
Co-creation experiences in social media brand communities: Analyzing the main types of co-created experiences
2018-01-01 Rialti, Riccardo; Caliandro, Alessandro; Zollo, Lamberto; Ciappei, Cristiano
Digital Methods for Ethnography: Analytical Concepts for Ethnographers Exploring Social Media Environments
2018-01-01 Caliandro, Alessandro
Twiplomacy in the Age of Donald Trump: Disrupting or Constructing Digital Diplomacy?
2019-01-01 Šimunjak, Maja; Caliandro, Alessandro
Metodi Digitali per le Scienze Sociali
2019-01-01 Caliandro, Alessandro; Gandini, Alessandro
La diffusione della musica pop nel sistema ibrido dei media: tra piattaforme digitali e broadcaster tradizionali
2019-01-01 Bonini, Tiziano; Caliandro, Alessandro; Anselmi, Guido
Fake news, Covid-19 e Infodemia: un esempio di ricerca sociale in real-time su Twitter
2020-01-01 Caliandro, Alessandro; Anselmi, Guido; Sturiale, Valentina
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile