DE AMBROSIS VIGNA, ANNA

DE AMBROSIS VIGNA, ANNA  

DIPARTIMENTO DI FISICA  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 163 (tempo di esecuzione: 0.024 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
A hypermedia for teaching hydrostatics in secondary school 1-gen-2002 Borghi, Lidia; Cellario, M.; DE AMBROSIS VIGNA, Anna; Mascheretti, Paolo; Mosconi, M.
A hypermedia for teaching hydrostatics in secondary school, 1-gen-2002 Borghi, Lidia; DE AMBROSIS VIGNA, Anna; Mascheretti, Paolo; Mosconi, Mauro; Cellario, Massimo
A model for teacher preparation aimed at favouring the diffusion of research-based teaching practice 1-gen-2009 Besson, Ugo; Borghi, Lidia; DE AMBROSIS VIGNA, Anna; Mascheretti, Paolo
A model of teacher preparation aimed at favouring the diffusion of research-based teaching practice 1-gen-2010 Besson, Ugo; Borghi, Lidia; DE AMBROSIS VIGNA, Anna; Mascheretti, Paolo
A project on the teaching of mathematics and science in the first two grades of primary school 1-gen-1985 L., Bazzini; Borghi, Lidia; DE AMBROSIS VIGNA, Anna; M., Ferrari; Massara, CARLA ISELLA; P., Mosconi; P., Trivelli; M., Vittadini
A Proposal for the Use of Structural Models in Physics Teaching: the Case of Friction 1-gen-2008 Besson, Ugo; Borghi, Lidia; DE AMBROSIS VIGNA, Anna; Mascheretti, Paolo
A proposal on thermodynamics for teacher education 1-gen-2001 Borghi, Lidia; DE AMBROSIS VIGNA, Anna; Mascheretti, Paolo
A teaching proposal on internal energy 1-gen-2003 Borghi, Lidia; DE AMBROSIS VIGNA, Anna; Mascheretti, Paolo
Applicazioni dell'elaboratore alla didattica: introduzione all'interfacciamento 1-gen-1988 Borghi, Lidia; DE AMBROSIS VIGNA, Anna; FALOMO BERNARDUZZI, Lidia; Massara, CARLA ISELLA
Approcci a confronto per l'insegnamento della Relatività 1-gen-2009 DE AMBROSIS VIGNA, Anna; N:g:, Tomasini; O., Levrini
Un approccio precoce all’elettronica per gli studenti di fisica. Metodi e risultati di un’esperienza didattica 1-gen-1992 Bergamasco, G.; DE AMBROSIS VIGNA, Anna; Zini, G.
Aspects multiples dans l'élaboration et l'expérimentation d'une séquence d'enseignement sur le frottement : analyse historique du contenu, parcours conceptuels, modèles explicatifs, formation des enseignants. 1-gen-2007 Besson, Ugo; Borghi, Lidia; DE AMBROSIS VIGNA, Anna; Mascheretti, Paolo
Assessing Student’s Conceptual Understanding in a Laboratory on the Measurement of the Planck Constant 1-gen-2018 Malgieri, Massimiliano; Onorato, Pasquale; De Ambrosis, Anna
Attrito e ruote 1-gen-2002 Borghi, Lidia; DE AMBROSIS VIGNA, Anna; Mascheretti, Paolo
Attrito tra solidi 1-gen-2002 Borghi, Lidia; DE AMBROSIS VIGNA, Anna; Mascheretti, Paolo
Attrito tra solidi 1-gen-2002 DE AMBROSIS VIGNA, Anna; Borghi, Lidia; Mascheretti, P.
Bubble: Experimenting with Feynman’s sum over paths approach in the secondary school 1-gen-2019 Sutrini, C.; Malgieri, M.; de Ambrosis, A.
Caduta libera 1-gen-1988 Borghi, Lidia; DE AMBROSIS VIGNA, Anna; Mascheretti, Paolo; Massara, CARLA ISELLA
Circuiti Elettrici 1-gen-1987 G., Bianchi; Bonera, Gianni; Borghi, Lidia; DE AMBROSIS VIGNA, Anna; Mascheretti, Paolo; Massara, CARLA ISELLA
Collaborazione di ricercatori europei sulla preparazione degli insegnanti: un esempio 1-gen-2004 Borghi, Lidia; DE AMBROSIS VIGNA, Anna; Mascheretti, Paolo; Albe, V.; Hemptinne, J. L.; Magro, A.; Simonneaux, L.; Buck, P.; Fischler, H.; Mheut, M.; Redfors, A.; Eskilsson, O.