Sfoglia per Autore
Aspects multiples dans l'élaboration et l'expérimentation d'une séquence d'enseignement sur le frottement : analyse historique du contenu, parcours conceptuels, modèles explicatifs, formation des enseignants.
2007-01-01 Besson, Ugo; Borghi, Lidia; DE AMBROSIS VIGNA, Anna; Mascheretti, Paolo
Da Leonardo da Vinci alla nanotribologia: storia delle ricerche e delle teorie sui fenomeni d'attrito. Seconda parte: Le teorie dell’usura, la sintesi di Bowden e Tabor, l’attrito a livello atomico.
2007-01-01 Besson, Ugo
Da Leonardo da Vinci alla nanotribologia: storia delle ricerche e delle teorie sui fenomeni d'attrito. Seconda parte: Le teorie dell'usura, la sintesi di Bowden e Tabor, l'attrito a livello atomico.
2007-01-01 Besson, Ugo
How to teach friction: Experiments and models
2007-01-01 Besson, Ugo; Borghi, Lidia; DE AMBROSIS VIGNA, Anna; Mascheretti, Paolo
Calcolare e capire: modelli formali e spiegazioni causali nella scienza, nel pensiero comune e nell’insegnamento della fisica
2008-01-01 Besson, Ugo
Interaction between radiation and matter: a proposal to link optical and thermal properties in the upper secondary school curriculum
2008-01-01 Besson, Ugo; Borghi, Lidia; DE AMBROSIS VIGNA, Anna; Mascheretti, Paolo
Modèles à l’échelle mésoscopique dans l’enseignement de la physique, exemples du frottement solide et de la pression dans les fluides.
2008-01-01 Besson, Ugo; Viennot, Laurence
A Proposal for the Use of Structural Models in Physics Teaching: the Case of Friction
2008-01-01 Besson, Ugo; Borghi, Lidia; DE AMBROSIS VIGNA, Anna; Mascheretti, Paolo
Calcolare e capire: leggi formali e intuizione fisica nel pensiero comune e nell'insegnamento della fisica
2009-01-01 Besson, Ugo
Paradoxes of Thermal Radiation
2009-01-01 Besson, Ugo
A model for teacher preparation aimed at favouring the diffusion of research-based teaching practice
2009-01-01 Besson, Ugo; Borghi, Lidia; DE AMBROSIS VIGNA, Anna; Mascheretti, Paolo
RUOLO DI MODELLI FORMALI E MODELLI STRUTTURALI NELL’INSEGNAMENTO-APPRENDIMENTO DELLA FISICA
2009-01-01 Besson, Ugo; Borghi, Lidia; DE AMBROSIS VIGNA, Anna; Mascheretti, Paolo
UNA SEQUENZA DIDATTICA SULL’ATTRITO
2009-01-01 Besson, Ugo; Borghi, Lidia; DE AMBROSIS VIGNA, Anna; Mascheretti, Paolo
Calculating and Understanding: Formal Models and Causal Explanations in Science, Common Reasoning and Physics Teaching
2010-01-01 Besson, Ugo
Cooling and warming laws: an exact analytical solution
2010-01-01 Besson, Ugo
Apprendre et enseigner la statique des fluides
2010-01-01 Besson, Ugo
A model of teacher preparation aimed at favouring the diffusion of research-based teaching practice
2010-01-01 Besson, Ugo; Borghi, Lidia; DE AMBROSIS VIGNA, Anna; Mascheretti, Paolo
Studying the physical basis of global warming: thermal effects of the interaction between radiation and matter and greenhouse effect
2010-01-01 Besson, Ugo; DE AMBROSIS VIGNA, Anna; Mascheretti, Paolo
A three-dimensional approach and open source structure for the design and experimentation of teaching learning sequences: the case of friction
2010-01-01 Besson, Ugo; Borghi, Lidia; DE AMBROSIS VIGNA, Anna; Mascheretti, Paolo
Teaching energy concepts by working on themes of cultural and environmental value
2011-01-01 Besson, Ugo; DE AMBROSIS VIGNA, Anna
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile