Sfoglia per Autore
Identità digitale e narrazione di sé nell’era del web
2011-01-01 Renati, Roberta; Zanetti, MARIA ASSUNTA; Cavioni, Valeria; Aloisio, V.
'Miss, I got mad today!’ The Anger Diary, a tool to promote emotionregulation
2011-01-01 Renati, Roberta; Cavioni, Valeria; Zanetti, MARIA ASSUNTA
Le competenze nell’area relazionale. Promuovere relazioni positive a scuola
2011-01-01 Zanetti, MARIA ASSUNTA; Berrone, Carlo; Renati, Roberta
Emotional Intelligence, Self-efficacy,Job Satisfaction and Burnout in a Sample of Italian High School TeachersFacing Educational Reform
2011-01-01 Broli, Luisa; Berrone, Carlo; Renati, Roberta; Zanetti, MARIA ASSUNTA; Palazzeschi, L.; Di Fabio, A.
Emotional Intelligence as a Protective Factor in Times of Educational Reforms: First Steps of an Investigation on Italian High-School Teachers
2011-01-01 Broli, Luisa; Berrone, Carlo; Renati, Roberta; Zanetti, MARIA ASSUNTA; Palazzeschi, L.; Di Fabio, A.
Essere e apparire: le identità digitali costruite in rete.
2012-01-01 Cavioni, Valeria; Cutugno, P; Marconi, L.; Renati, Roberta; Zanetti, MARIA ASSUNTA
L’universo poco conosciuto della plusdotazione
2012-01-01 Renati, Roberta; Zanetti, MARIA ASSUNTA
Morally disengaged and unempathic: do cyberbullies fit these definitions? An exploratory study.
2012-01-01 Renati, Roberta; Berrone, Carlo; Zanetti, MARIA ASSUNTA
Morally Disengaged and Unempathic: Do Cyberbullies fit These Definitions? An Exploratory Study
2012-01-01 Renati, Roberta; Berrone, Carlo; Zanetti, MARIA ASSUNTA
The role of SEL in facilitating a smooth transition from kindergarten to primary school
2013-01-01 Cavioni, Valeria; Renati, Roberta; Zanetti, MARIA ASSUNTA
Metacognizione, obiettivi di apprendimento e successo scolastico in studenti ad alto potenziale della scuola superiore
2013-01-01 Beretta, Angela; Zanetti, MARIA ASSUNTA; Renati, Roberta
La plusdotazione - Introduzione
2013-01-01 Zanetti, MARIA ASSUNTA; Renati, Roberta; Beretta, Angela
Development and Factor Structure of a New Questionnaire Measuring Moral Disengagement in Cyber conducts: Preliminary Findings.
2013-01-01 Berrone, C.; Renati, R.; Dakanalis, Antonios; Zanetti, MARIA ASSUNTA
Promoting Resilience in Primary Schools. Good Practice from Europe.
2013-01-01 Cefai, C.; Bartolo, P.; Matsopoulos, A.; Gavogiannaki, M; Cavioni, Valeria; Zanetti, MARIA ASSUNTA; Renati, R.; Miljevic Ridicki, R.; Pavin Ivanec, T.; Saric, M.; Kimber, B.; Eriksson, C.; Simoes, C.; Lebre, P.
La relazione a supporto degli apprendimenti: l’insegnante e lo studente
2013-01-01 Renati, R.; Gualdi, Gianluca; Zanetti, MARIA ASSUNTA
A Resilience Curriculum for Early Years and Elementary Schools in Europe: Enhancing Quality Education
2014-01-01 Cefai, C.; Matsopoulos, A.; Bartolo, ; P., Galea; Gavogiannaki, M. A.; Zanetti, MARIA ASSUNTA; Renati, Roberta; Cavioni, Valeria; Miljevic Ridicki, R.; Pavin Ivanec, T.; Saric, M.; Kimber, B. Eriksson C.; Simoes, C.; Lebre, P. .
Emotional Inteligence, Self-Efficacy, Job Satisfaction and Burnout in a Sample of Italian High School Teachers Facing Educational Reform
2015-01-01 Broli, Luisa; Berrone, Carlo; Renati, Roberta; Zanetti, MARIA ASSUNTA; Palazzeschi, L.; Di Fabio, A.
The Resilience Scale for Adults in Italy: A Validation Study Comparing Clinical Substance Abusers with a Nonclinical Sample
2016-01-01 Bonfiglio, N. S.; Renati, R.; Hjemdal, O.; Friborg, O.
Promuovere relazioni positive a scuola
2017-01-01 Zanetti, MARIA ASSUNTA; Berrone, Carlo; Renati, Roberta
Challenges raising a gifted child: Stress and resilience factors within the family
2017-01-01 Renati, R.; Bonfiglio, N. S.; Pfeiffer, S.
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
Identità digitale e narrazione di sé nell’era del web | 1-gen-2011 | Renati, Roberta; Zanetti, MARIA ASSUNTA; Cavioni, Valeria; Aloisio, V. | |
'Miss, I got mad today!’ The Anger Diary, a tool to promote emotionregulation | 1-gen-2011 | Renati, Roberta; Cavioni, Valeria; Zanetti, MARIA ASSUNTA | |
Le competenze nell’area relazionale. Promuovere relazioni positive a scuola | 1-gen-2011 | Zanetti, MARIA ASSUNTA; Berrone, Carlo; Renati, Roberta | |
Emotional Intelligence, Self-efficacy,Job Satisfaction and Burnout in a Sample of Italian High School TeachersFacing Educational Reform | 1-gen-2011 | Broli, Luisa; Berrone, Carlo; Renati, Roberta; Zanetti, MARIA ASSUNTA; Palazzeschi, L.; Di Fabio, A. | |
Emotional Intelligence as a Protective Factor in Times of Educational Reforms: First Steps of an Investigation on Italian High-School Teachers | 1-gen-2011 | Broli, Luisa; Berrone, Carlo; Renati, Roberta; Zanetti, MARIA ASSUNTA; Palazzeschi, L.; Di Fabio, A. | |
Essere e apparire: le identità digitali costruite in rete. | 1-gen-2012 | Cavioni, Valeria; Cutugno, P; Marconi, L.; Renati, Roberta; Zanetti, MARIA ASSUNTA | |
L’universo poco conosciuto della plusdotazione | 1-gen-2012 | Renati, Roberta; Zanetti, MARIA ASSUNTA | |
Morally disengaged and unempathic: do cyberbullies fit these definitions? An exploratory study. | 1-gen-2012 | Renati, Roberta; Berrone, Carlo; Zanetti, MARIA ASSUNTA | |
Morally Disengaged and Unempathic: Do Cyberbullies fit These Definitions? An Exploratory Study | 1-gen-2012 | Renati, Roberta; Berrone, Carlo; Zanetti, MARIA ASSUNTA | |
The role of SEL in facilitating a smooth transition from kindergarten to primary school | 1-gen-2013 | Cavioni, Valeria; Renati, Roberta; Zanetti, MARIA ASSUNTA | |
Metacognizione, obiettivi di apprendimento e successo scolastico in studenti ad alto potenziale della scuola superiore | 1-gen-2013 | Beretta, Angela; Zanetti, MARIA ASSUNTA; Renati, Roberta | |
La plusdotazione - Introduzione | 1-gen-2013 | Zanetti, MARIA ASSUNTA; Renati, Roberta; Beretta, Angela | |
Development and Factor Structure of a New Questionnaire Measuring Moral Disengagement in Cyber conducts: Preliminary Findings. | 1-gen-2013 | Berrone, C.; Renati, R.; Dakanalis, Antonios; Zanetti, MARIA ASSUNTA | |
Promoting Resilience in Primary Schools. Good Practice from Europe. | 1-gen-2013 | Cefai, C.; Bartolo, P.; Matsopoulos, A.; Gavogiannaki, M; Cavioni, Valeria; Zanetti, MARIA ASSUNTA; Renati, R.; Miljevic Ridicki, R.; Pavin Ivanec, T.; Saric, M.; Kimber, B.; Eriksson, C.; Simoes, C.; Lebre, P. | |
La relazione a supporto degli apprendimenti: l’insegnante e lo studente | 1-gen-2013 | Renati, R.; Gualdi, Gianluca; Zanetti, MARIA ASSUNTA | |
A Resilience Curriculum for Early Years and Elementary Schools in Europe: Enhancing Quality Education | 1-gen-2014 | Cefai, C.; Matsopoulos, A.; Bartolo, ; P., Galea; Gavogiannaki, M. A.; Zanetti, MARIA ASSUNTA; Renati, Roberta; Cavioni, Valeria; Miljevic Ridicki, R.; Pavin Ivanec, T.; Saric, M.; Kimber, B. Eriksson C.; Simoes, C.; Lebre, P. . | |
Emotional Inteligence, Self-Efficacy, Job Satisfaction and Burnout in a Sample of Italian High School Teachers Facing Educational Reform | 1-gen-2015 | Broli, Luisa; Berrone, Carlo; Renati, Roberta; Zanetti, MARIA ASSUNTA; Palazzeschi, L.; Di Fabio, A. | |
The Resilience Scale for Adults in Italy: A Validation Study Comparing Clinical Substance Abusers with a Nonclinical Sample | 1-gen-2016 | Bonfiglio, N. S.; Renati, R.; Hjemdal, O.; Friborg, O. | |
Promuovere relazioni positive a scuola | 1-gen-2017 | Zanetti, MARIA ASSUNTA; Berrone, Carlo; Renati, Roberta | |
Challenges raising a gifted child: Stress and resilience factors within the family | 1-gen-2017 | Renati, R.; Bonfiglio, N. S.; Pfeiffer, S. |
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile