CAVALLINI, ELENA

CAVALLINI, ELENA  

DIPARTIMENTO DI SCIENZE DEL SISTEMA NERVOSO E DEL COMPORTAMENTO  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 87 (tempo di esecuzione: 0.039 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
101 modi per allenare la memoria 1-gen-2011 Bottiroli, Sara; Cavallini, Elena
101 modi per allenare la memoria 1-gen-2011 Bottiroli, Sara; Cavallini, Elena
A new approach for memory training for older adults: an in-home intervention for self-guided training 1-gen-2012 Cavallini, Elena; Bottiroli, Sara; Dunlosky, John; Hertzog, Christopher
Age and subcultural differences on personal and general beliefs about memory 1-gen-2013 Cavallini, Elena; Bottiroli, Sara; Hertzog, C; Fastame, C.
Aging and everyday memory: The beneficial effect of memory training 1-gen-2003 Cavallini, Elena; Pagnin, Adriano; Vecchi, TOMASO ELIA
Aspetti metacognitivi e motivazionali nella memoria dell¿anziano 1-gen-2006 Vecchi, TOMASO ELIA; Bottiroli, Sara; Cavallini, Elena
Assessement della salute e del bisogno di servizi della popolazione anziana normale 1-gen-1999 Amoretti, Guido; Cavallini, Elena
The assessment of active memory processes in old age: A comparison of two tasks 1-gen-2002 Bosco, A.; Cavallini, Elena; Longoni, A.; Richardson, J. T. E.; Vecchi, TOMASO ELIA
Beyond false belief: A study on ToM in advancing years 1-gen-2008 Cavallini, Elena; Lecce, Serena; Bottiroli, Sara; Palladino, Paola
Beyond false belief: Theory of Mind in young, young-old and old-old adults 1-gen-2013 Cavallini, Elena; Lecce, Serena; Bottiroli, Sara; Palladino, Paola; Pagnin, Adriano
Can computer familiarity mediate the benefits of a computer-based memory training in normal aging? A study with an Italian sample of older adults 1-gen-2009 Bottiroli, Sara; Cavallini, Elena
Can theory of mind of healthy older adults living in a nursing home be improved? A randomized controlled trial 1-gen-2021 Cavallini, E.; Ceccato, I.; Bertoglio, S.; Francescani, A.; Vigato, F.; Ianes, A. B.; Lecce, S.
Closeness to friends explains age differences in positive emotional experience during the lockdown period of COVID-19 pandemic 1-gen-2021 Cavallini, E.; Rosi, A.; van Vugt, F. T.; Ceccato, I.; Rapisarda, F.; Vallarino, M.; Ronchi, L.; Vecchi, T.; Lecce, S.
The cognitive effects of listening to background music on older adults: processing speed improves with upbeat music, while memory seems to benefit from both upbeat and downbeat music 1-gen-2014 Bottiroli, Sara; Rosi, Alessia; Russo, Riccardo; Vecchi, TOMASO ELIA; Cavallini, Elena
The cognitive effects of listening to background music on older adults: processing speed improves with upbeat music, while memory seems to benefit from both upbeat and downbeat music 1-gen-2014 Bottiroli, Sara; Rosi, Alessia; Russo, Riccardo; Vecchi, Tomaso; Cavallini, Elena
Come sono a scuola? Credenze di efficacia e successo scolastico: uno strumento di valutazione 1-gen-2001 Zanetti, MARIA ASSUNTA; Cavallini, Elena
Computer e training di memoria: uno studio con gli anziani, Riassunti delle comunicazioni. 1-gen-2006 Cavallini, Elena; Bottiroli, Sara; Vecchi, TOMASO ELIA; Andolfi, S.; Fiori, S.; Marchetti, M.
Credenze personali e teorie implicite: gli antecedenti di andare in pensione e della motivazione all’apprendimento dei lavoratori anziani. 1-gen-2015 Dordoni, Paola; Cavallini, Elena; Argentero, Piergiorgio
Credenze sul controllo e stili di vita attributivi: Confronto fra anziani affetti da diabete e anziani sani. 1-gen-2010 Bottiroli, S.; Cavallini, Elena; Gallotti, MARIA CRISTINA; Tenconi, MARIA TERESA; Vecchi, TOMASO ELIA; Varretta, A.; Campanella, Francesca
Cultural differences in rated typicality and perceived causes of memory decline and memory improvement in adulthood 1-gen-2013 Bottiroli, Sara; Cavallini, Elena; Hertzog, Christopher; Fastame, Chiara