CAVALLINI, ELENA
CAVALLINI, ELENA
DIPARTIMENTO DI SCIENZE DEL SISTEMA NERVOSO E DEL COMPORTAMENTO
101 modi per allenare la memoria
2011-01-01 Bottiroli, Sara; Cavallini, Elena
101 modi per allenare la memoria
2011-01-01 Bottiroli, Sara; Cavallini, Elena
A double-blind randomized controlled trial combining cognitive training (CoRe) and neurostimulation (tDCS) in the early stages of cognitive impairment
2021-01-01 Rodella, C.; Bernini, S.; Panzarasa, S.; Sinforiani, E.; Picascia, M.; Quaglini, S.; Cavallini, E.; Vecchi, T.; Tassorelli, C.; Bottiroli, S.
A new approach for memory training for older adults: an in-home intervention for self-guided training
2012-01-01 Cavallini, Elena; Bottiroli, Sara; Dunlosky, John; Hertzog, Christopher
Age and subcultural differences on personal and general beliefs about memory
2013-01-01 Cavallini, Elena; Bottiroli, Sara; Hertzog, C; Fastame, C.
Aging and everyday memory: The beneficial effect of memory training
2003-01-01 Cavallini, Elena; Pagnin, Adriano; Vecchi, TOMASO ELIA
Aspetti metacognitivi e motivazionali nella memoria dell¿anziano
2006-01-01 Vecchi, TOMASO ELIA; Bottiroli, Sara; Cavallini, Elena
Assessement della salute e del bisogno di servizi della popolazione anziana normale
1999-01-01 Amoretti, Guido; Cavallini, Elena
Beyond false belief: A study on ToM in advancing years
2008-01-01 Cavallini, Elena; Lecce, Serena; Bottiroli, Sara; Palladino, Paola
Beyond false belief: Theory of Mind in young, young-old and old-old adults
2013-01-01 Cavallini, Elena; Lecce, Serena; Bottiroli, Sara; Palladino, Paola; Pagnin, Adriano
Can computer familiarity mediate the benefits of a computer-based memory training in normal aging? A study with an Italian sample of older adults
2009-01-01 Bottiroli, Sara; Cavallini, Elena
Can theory of mind of healthy older adults living in a nursing home be improved? A randomized controlled trial
2021-01-01 Cavallini, E.; Ceccato, I.; Bertoglio, S.; Francescani, A.; Vigato, F.; Ianes, A. B.; Lecce, S.
Closeness to friends explains age differences in positive emotional experience during the lockdown period of COVID-19 pandemic
2021-01-01 Cavallini, E.; Rosi, A.; van Vugt, F. T.; Ceccato, I.; Rapisarda, F.; Vallarino, M.; Ronchi, L.; Vecchi, T.; Lecce, S.
Come sono a scuola? Credenze di efficacia e successo scolastico: uno strumento di valutazione
2001-01-01 Zanetti, MARIA ASSUNTA; Cavallini, Elena
Computer e training di memoria: uno studio con gli anziani, Riassunti delle comunicazioni.
2006-01-01 Cavallini, Elena; Bottiroli, Sara; Vecchi, TOMASO ELIA; Andolfi, S.; Fiori, S.; Marchetti, M.
Credenze personali e teorie implicite: gli antecedenti di andare in pensione e della motivazione all’apprendimento dei lavoratori anziani.
2015-01-01 Dordoni, Paola; Cavallini, Elena; Argentero, Piergiorgio
Credenze sul controllo e stili di vita attributivi: Confronto fra anziani affetti da diabete e anziani sani.
2010-01-01 Bottiroli, S.; Cavallini, Elena; Gallotti, MARIA CRISTINA; Tenconi, MARIA TERESA; Vecchi, TOMASO ELIA; Varretta, A.; Campanella, Francesca
Cultural differences in rated typicality and perceived causes of memory decline and memory improvement in adulthood
2013-01-01 Bottiroli, Sara; Cavallini, Elena; Hertzog, Christopher; Fastame, Chiara
Decision-making competence in younger and older adults: which cognitive abilities contribute to the application of decision rules?
2019-01-01 Rosi, Alessia; Bruine de Bruin, Wändi; Del Missier, Fabio; Cavallini, Elena; Russo, Riccardo
Do self-monitoring interventions improve older Adult learning?
2007-01-01 Dunlosky, J; Cavallini, Elena; Roth, H; Mcguire, C. L; Hertzog, C; Vecchi, TOMASO ELIA