BORIO, GIANMARIO
BORIO, GIANMARIO
DIPARTIMENTO DI MUSICOLOGIA E BENI CULTURALI
"A Strange Phenomenon“: Varèse’s Influence on the European Avant-Garde
2006-01-01 Borio, Gianmario
'Ein fremdes Phänomen´: Zum Einfluß Varèses auf die europäische Avantgarde
2006-01-01 Borio, Gianmario
About the sonorous rendering of musical texts: Theoretical stances since the mid-nineteenth century
2020-01-01 Borio, Gianmario
Adoption and Transformation of Traditional Forms in the Fourth String Quartet of Béla Bartók
2021-01-01 Borio, Gianmario
Aesthetic Experience under the Aegis of Technology
2015-01-01 Borio, Gianmario
Analisi come processo di appropriazione storica. Webern e il circolo di Darmstadt
1998-01-01 Borio, Gianmario
Analisi musicale ed ermeneutica: sulla ricostruzione del senso in musicologia
1995-01-01 Borio, Gianmario
Avant-gardes musicales et contre-culture : la place de la musique dans le mouvement de 1968
2013-01-01 Borio, Gianmario
Avantgarde als pluralistisches Konzept: Musik um 1968
2007-01-01 Borio, Gianmario
Avantgarde und Klassizismus - eine Antithese?
1996-01-01 Borio, Gianmario
Composizione e sperimentazione nel rock britannico: 1966-1976
2007-01-01 Borio, Gianmario; Facci, Serena
Convergence between West and East in 20th century music. Reflections on some crucial aspects
2010-01-01 Borio, Gianmario
Dalla fonte di archivio al suono – dal suono alla teoria: le molteplici attività dell’Istituto per la Musica
2022-01-01 Borio, Gianmario
Das Musikinstitut der Fondazione Giorgio Cini. Quellenbasierte Forschung im gegenwärtigen Horizont
2020-01-01 Borio, Gianmario
Der lautlose Dissens der Musik im faschistischen Italien
1994-01-01 Borio, Gianmario
Die Darstellung des Undarstellbaren. Zum Verhältnis von Zeichen und Performanz in der Musik des 20. Jahrhunderts
2015-01-01 Borio, Gianmario
Die musikalische Einheit von Bruno Madernas Hyperion
1993-01-01 Borio, Gianmario; Rizzardi, Veniero
Dire cela, sans savoir quoi : The Question of Meaning in Adorno and in the Musical Avant-Garde
2006-01-01 Borio, Gianmario
Dire cela, sans savoir quoi. La questione del senso in Adorno e nell’avanguardia musicale
2003-01-01 Borio, Gianmario
Discorso analitico e immagine del passato. Note sulla ricezione di Debussy tra i compositori di musica seriale
2009-01-01 Borio, Gianmario