MAFFIA, ANDREA

MAFFIA, ANDREA  

DIPARTIMENTO DI MATEMATICA 'FELICE CASORATI'  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 29 (tempo di esecuzione: 0.018 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Adults’ Conception of Multiplication: Effects of Schooling on Multiplicative Conceptual Field 1-gen-2018 Maffia, Andrea; Alessandra Mariotti, Maria
Apprendere la matematica con gli strumenti: il ruolo di mediazione dell’insegnante. 1-gen-2022 Alessandra Mariotti, Maria; Maffia, Andrea
A clustering method for multiple-answer questions on pre-service primary teachers’ views of mathematics 1-gen-2020 Maffia, Andrea; Rossi Tisbeni, Simone; Ferretti, Federica; Lemmo, Alice
Dall’utilizzo degli artefatti ai significati matematici: il ruolo dell’insegnante nel processo di mediazione semiotica 1-gen-2018 Alessandra Mariotti, Maria; Maffia, Andrea
Different culture, different beliefs: the case of pre-service teachers’ beliefs 1-gen-2021 Eichler, Andreas; Ferretti, Federica; Maffia, Andrea
The education of future mathematics teachers: evaluating pedagogical knowledge of content 1-gen-2019 Ferretti, Federica; Maffia, Andrea
Evidence of relational thinking at kindergarten level 1-gen-2019 Maffia, Andrea; Mancarella, Simona
Evidenze di pensiero relazionale alla scuola dell'infanzia. 1-gen-2020 Maffia, Andrea; Mancarella, Simona
Exploiting the potential of primary historical sources in primary school: a focus on teacher’s actions 1-gen-2019 Maffia, Andrea
Fare scuola a casa in tempi di lockdown: l’esempio dei problemi moltiplicativi 1-gen-2022 Maffia, Andrea
From action to symbols: giving meaning to the symbolic representation of the distributive law in primary school 1-gen-2020 Maffia, Andrea; Alessandra Mariotti, Maria
From using artefacts to mathematical meanings: the teacher’s role in the semiotic mediation process 1-gen-2018 Alessandra Mariotti, Maria; Maffia, Andrea
High School Students’ Use of Digital General Resources During Lockdown 1-gen-2022 Lemmo, Alice; Maffia, Andrea
Indagine sulle convinzioni di docenti e studenti sulle prove INVALSI di matematica del grado 13 1-gen-2021 Basilico, Debora; Maffia, Andrea
Intuitive and formal models of whole number multiplication: relations and emerging structures 1-gen-2018 Maffia, Andrea; Maria Alessandra, Mariotti
Leggere e interpretare la Matematica: analisi comognitiva di un testo interdisciplinare. 1-gen-2020 Capone, Roberto; Maffia, Andrea; Tortoriello Francesco, Saverio
L’auto-efficacia e le emozioni verso la matematica dei futuri insegnanti di scuola dell’infanzia e primaria. 1-gen-2019 Ciani, Andrea; Ferretti, Federica; Lemmo, Alice; Maffia, Andrea; Provitera, Carla
L’interpretazione del simbolo di uguaglianza nel primo ciclo d’istruzione 1-gen-2021 Giberti, Chiara; Maffia, Andrea
Mathematics educators are speaking about PISA, aren’t they?. 1-gen-2020 Giberti, Chiara; Maffia, Andrea
Methodological Approaches in Research on Affect in Mathematics Education 1-gen-2020 Maffia, Andrea; Oliver Krummenauer, Jens; Girnat, Boris