RENATI, ROBERTA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 6.049
NA - Nord America 2.176
AS - Asia 878
SA - Sud America 6
AF - Africa 3
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 2
OC - Oceania 2
AN - Antartide 1
Totale 9.117
Nazione #
IT - Italia 4.617
US - Stati Uniti d'America 2.147
CN - Cina 716
IE - Irlanda 438
UA - Ucraina 223
DE - Germania 147
FI - Finlandia 147
FR - Francia 113
SG - Singapore 113
SE - Svezia 106
GB - Regno Unito 86
CH - Svizzera 72
CA - Canada 27
NL - Olanda 25
IN - India 19
BE - Belgio 14
PL - Polonia 14
VN - Vietnam 8
IR - Iran 6
RO - Romania 6
ES - Italia 5
GR - Grecia 5
PT - Portogallo 5
HK - Hong Kong 4
AT - Austria 3
DK - Danimarca 3
RU - Federazione Russa 3
SI - Slovenia 3
SM - San Marino 3
TR - Turchia 3
AL - Albania 2
AU - Australia 2
CZ - Repubblica Ceca 2
EU - Europa 2
LT - Lituania 2
MX - Messico 2
PE - Perù 2
RS - Serbia 2
VE - Venezuela 2
AR - Argentina 1
AZ - Azerbaigian 1
BY - Bielorussia 1
DZ - Algeria 1
EC - Ecuador 1
GS - Georgia del Sud e Isole Sandwich Australi 1
HU - Ungheria 1
ID - Indonesia 1
IL - Israele 1
JP - Giappone 1
KR - Corea 1
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 1
MU - Mauritius 1
NO - Norvegia 1
QA - Qatar 1
TH - Thailandia 1
TJ - Tagikistan 1
ZA - Sudafrica 1
Totale 9.117
Città #
Chandler 473
Dublin 431
Rome 289
Jacksonville 270
Milan 249
Nanjing 201
Ashburn 151
Boardman 116
Palermo 103
Catania 93
Nanchang 93
Beijing 88
Singapore 80
Bari 75
Princeton 71
Turin 71
Lawrence 70
Medford 69
Ann Arbor 68
Wilmington 68
Naples 61
Hebei 57
Bologna 51
Florence 49
Shenyang 49
Helsinki 47
Jiaxing 44
Shanghai 36
Verona 35
Changsha 34
Hangzhou 32
Padova 32
Dallas 31
Houston 30
Tianjin 29
Genoa 26
Woodbridge 25
Cerro Maggiore 24
Pavia 24
Toronto 23
Cagliari 22
Napoli 22
Torino 22
Brescia 19
Modena 19
Perugia 19
Salerno 19
Messina 16
Como 15
Lugano 15
Taranto 15
Trieste 14
Vicenza 14
Acireale 13
Brussels 13
Los Angeles 13
Raffadali 11
Zurich 11
Caivano 10
Camponogara 10
Caserta 10
Monza 10
Mumbai 10
Parma 10
Redwood City 10
Salsomaggiore Terme 10
Trento 10
Treviso 10
Cosenza 9
Des Moines 9
Fairfield 9
Falls Church 9
Grottammare 9
Macerata 9
Paris 9
Pescara 9
Rimini 9
San Francisco 9
Seattle 9
Castelfranco Veneto 8
Maletto 8
Norwalk 8
Pisa 8
Acerra 7
Airola 7
Altamura 7
Barletta 7
Bergamo 7
Brindisi 7
Cassina Rizzardi 7
Gemonio 7
Goito 7
Mogliano Veneto 7
Mountain View 7
Noicattaro 7
Potenza 7
Reggio Emilia 7
Rocca San Felice 7
Segrate 7
Senigallia 7
Totale 4.510
Nome #
Il clima positivo in classe. Uno strumento per promuovere il cambiamento 2.735
“Maestra oggi mi sono arrabbiato! L’aRRabbiadiario uno strumento per promuovere le strategie di regolazione emotiva” 1.310
Arrabbiadiario. Uno strumento per promuovere le strategie di regolazione nella scuola primaria. 503
L’universo poco conosciuto della plusdotazione 282
La relazione a supporto degli apprendimenti: l’insegnante e lo studente 143
Cyberbullismo e correlati psicosociali in un campione di adolescenti. 119
Diritti e rovesci: cittadini si diventa. Sviluppare competenze sociali e civiche nella scuola primaria 119
Costruire la resilienza a scuola: il ruolo degli insegnanti nello sviluppo delle risposte adattive 119
Essere e apparire: le identità digitali costruite in rete. 111
Promuovere relazioni positive a scuola 107
Morally Disengaged and Unempathic: Do Cyberbullies fit These Definitions? An Exploratory Study 104
Pensare e progettare lo spazio educativo 101
Cognizioni ed Emozioni: costruzione del ben-essere attraverso un percorso di didattica metaemotiva a scuola. 99
Alfabeto Emotivo. Una proposta di intervento per la prevenzione del disagio relazionale 99
Identi-test: uno strumento di valutazione dell'identità adolescenziale in relazione alla scelta del percorso scolastico 93
The role of SEL in facilitating a smooth transition from kindergarten to primary school 92
Adolescenza, un percorso tra rischi e opportunità 90
Metacognizione, obiettivi di apprendimento e successo scolastico in studenti ad alto potenziale della scuola superiore 90
How does cyberbullying relate to empathy and social functioning?An investigation on a sample of Italian adolescents. 86
Alfabeto Morale. Una proposta di intervento per la prevenzione delle condotte devianti 79
Emotional Intelligence, Self-efficacy,Job Satisfaction and Burnout in a Sample of Italian High School TeachersFacing Educational Reform 79
Looking at identity construction processes in the cyberspace. A pilot study on late adolescents 78
Promoting Resilience in Primary Schools. Good Practice from Europe. 76
Sa inteligem si sa educam emotiile. 74
Adolescenti e condotte a rischio: una sfida per crescere 74
Children writing on anger. An instrument for the promotion of an effective emotion management? Symposium “The development of emotional competence: correlational and training studies” 73
I Dilemmi, in l'alfabeto dei Bulli 72
Comprensione delle emozioni e interazioni aggressive: uno studio pilota per la costruzione di un modello dinamico 71
Living adolescence in the new millennium: the meanings of values and self-image 71
Arrabbiadiario uno strumento per promuovere le strategie di regolazione emotiva nella scuola primaria. Poster presentato a AIP Giornate di Studio della sezione di Psicologia dello Sviluppo – 26 Febbraio 2010- Milano 71
Curriculum emotional – relational 71
Morally disengaged and unempathic: do cyberbullies fit these definitions? An exploratory study. 71
Development and Factor Structure of a New Questionnaire Measuring Moral Disengagement in Cyber conducts: Preliminary Findings. 70
Narrarsi nella rete: la costruzione dell’identità 69
Il fenomeno del bullismo: tra prevenzione ed educazione 68
A Resilience Curriculum for Early Years and Elementary Schools in Europe: Enhancing Quality Education 68
Emotional Inteligence, Self-Efficacy, Job Satisfaction and Burnout in a Sample of Italian High School Teachers Facing Educational Reform 67
Dynamic Model of Bullying Interaction in the Classroom 64
Practical experience versus formal instruction in the moral field during adolescence: The role of the emotions 64
Costruzione dell’identità professionale in adolescenza: analisi di uno strumento di valutazione dei valori professionali, 63
Looking at identity construction processes in the cyberspace. A pilot study on late adolescents 62
Identità digitale e narrazione di sé nell’era del web 59
Le competenze nell’area relazionale. Promuovere relazioni positive a scuola 59
La plusdotazione - Introduzione 58
Beeing an adolescent: self-image and emotions 58
Prevenire le relazioni aggressive nella scuola 57
The moral alphabet: A workshop for the prevention of aggressive behaviour in school 57
Using moral dilemmas to evaluate adolescents’ moral reasoning: an experience with the structured dilemma 52
'Miss, I got mad today!’ The Anger Diary, a tool to promote emotionregulation 50
Appraising prevalence and perceptions of cyberbullying among Italian adolescents through the CyberTies questionnaire 48
Emotion understanding and behaviour in a classroom: an integration of experimental research and dynamic system modelling 46
Bulli Tecnologici 44
Famiglia, Felicità e Impegno sociale nella gerarchia valoriale e nell’imagine di sé di alcuni adolescenti del territorio Lombardo. 42
Valori e immagine di sé negli adolescenti: una ricerca nel territorio lombardo, Sessione Poster, XX Congresso Nazionale AIP-Sviluppo 42
Development of the motivation to use substance questionnaire 40
The use of cognitive training and tDCS for the treatment of an high potential subject: A case study 39
Emotional Intelligence as a Protective Factor in Times of Educational Reforms: First Steps of an Investigation on Italian High-School Teachers 38
Supporting the Development of the Thought. Creative Horizons 37
Challenges raising a gifted child: Stress and resilience factors within the family 37
The Resilience Scale for Adults in Italy: A Validation Study Comparing Clinical Substance Abusers with a Nonclinical Sample 36
The influence of resilience factors in the treatment of substances addiction : A Multylayer Perceptron Predictive Model 34
Use of training with BCI (Brain Computer Interface) in the management of impulsivity 33
The use of cognitive training with tDCS for the reduction of impulsiveness and improvement of executive functions: A case study 33
Italian students and the Grit-S : A self-report questionnaire for measuring perseverance and passion for long-term goals 32
A Tool for the Evaluation of Hikikomori Risk in Italian Adolescents: A first Contribution to its Validation 30
Educare alla scelta: un percorso di orientamento per la scuola secondaria di primo grado. 29
The use of cognitive training, combined with tDCS, for craving reduction and inhibitory control improvement in cocaine dependence: A case study 26
Dealing with Loved Ones’ Addiction: Development of an App to Cope with Caregivers’ Stress 25
Impulsiveness and time perception in alcohol dependent patients in alcoholic rehabilitation treatment 25
An exploratory study on the relationship between video game addiction and the constructs of coping and resilience 21
Decoding Emotion in Drug Abusers: Evidence for Face and Body Emotion Recognition and for Disgust Emotion 20
Polysubstance Use Patterns among Outpatients Undergoing Substance Use Disorder Treatment: A Latent Class Analysis 18
Validation of a substance craving questionnaire (SCQ) in Italian population 14
Italian University Students’ Resilience during the COVID-19 Lockdown—A Structural Equation Model about the Relationship between Resilience, Emotion Regulation and Well-Being 12
The Use of Brain Computer Interface (BCI) Combined with Serious Games for Pathological Dependence Treatment 12
Precocious puberty under stressful conditions: new understanding and insights from the lessons learnt from international adoptions and the COVID-19 pandemic 6
Totale 9.226
Categoria #
all - tutte 22.247
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 22.247


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020395 0 0 0 0 0 53 28 72 32 79 105 26
2020/20211.011 74 54 32 83 28 93 41 103 70 141 166 126
2021/20221.137 26 15 81 80 66 72 47 112 109 104 163 262
2022/20232.089 160 144 64 138 147 169 70 123 605 122 248 99
2023/20241.431 85 94 78 89 108 127 124 117 56 196 251 106
2024/2025825 108 160 132 138 193 94 0 0 0 0 0 0
Totale 9.226