RENATI, ROBERTA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 5.544
NA - Nord America 2.044
AS - Asia 741
SA - Sud America 3
AF - Africa 2
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 2
OC - Oceania 2
AN - Antartide 1
Totale 8.339
Nazione #
IT - Italia 4.154
US - Stati Uniti d'America 2.017
CN - Cina 692
IE - Irlanda 438
UA - Ucraina 222
FI - Finlandia 146
DE - Germania 145
FR - Francia 112
SE - Svezia 106
GB - Regno Unito 83
CH - Svizzera 70
CA - Canada 25
IN - India 15
BE - Belgio 14
PL - Polonia 14
SG - Singapore 9
VN - Vietnam 8
IR - Iran 6
RO - Romania 6
ES - Italia 5
GR - Grecia 4
HK - Hong Kong 4
PT - Portogallo 4
DK - Danimarca 3
RU - Federazione Russa 3
SI - Slovenia 3
SM - San Marino 3
TR - Turchia 3
AL - Albania 2
AU - Australia 2
CZ - Repubblica Ceca 2
EU - Europa 2
MX - Messico 2
NL - Olanda 2
PE - Perù 2
AR - Argentina 1
AT - Austria 1
BY - Bielorussia 1
DZ - Algeria 1
GS - Georgia del Sud e Isole Sandwich Australi 1
ID - Indonesia 1
JP - Giappone 1
KR - Corea 1
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 1
MU - Mauritius 1
NO - Norvegia 1
Totale 8.339
Città #
Chandler 473
Dublin 431
Jacksonville 270
Rome 234
Milan 215
Nanjing 201
Ashburn 127
Nanchang 93
Palermo 91
Beijing 87
Catania 80
Princeton 71
Lawrence 70
Medford 69
Ann Arbor 68
Wilmington 68
Bari 63
Turin 63
Hebei 57
Naples 50
Shenyang 49
Helsinki 46
Jiaxing 44
Bologna 43
Boardman 40
Florence 37
Shanghai 36
Changsha 34
Hangzhou 32
Verona 32
Houston 30
Padova 30
Tianjin 28
Dallas 25
Woodbridge 25
Cerro Maggiore 24
Pavia 24
Toronto 23
Genoa 22
Napoli 22
Torino 22
Modena 19
Cagliari 18
Perugia 16
Como 15
Taranto 15
Brescia 14
Lugano 14
Salerno 14
Vicenza 14
Acireale 13
Brussels 13
Los Angeles 13
Messina 11
Raffadali 11
Zurich 11
Caivano 10
Camponogara 10
Caserta 10
Monza 10
Mumbai 10
Parma 10
Redwood City 10
Salsomaggiore Terme 10
Trento 10
Trieste 10
Des Moines 9
Fairfield 9
Falls Church 9
Grottammare 9
Macerata 9
Paris 9
Pescara 9
Rimini 9
Treviso 9
Castelfranco Veneto 8
Maletto 8
Norwalk 8
San Francisco 8
Acerra 7
Airola 7
Altamura 7
Bergamo 7
Brindisi 7
Gemonio 7
Goito 7
Mountain View 7
Noicattaro 7
Potenza 7
Rocca San Felice 7
Seattle 7
Segrate 7
Senigallia 7
Aosta 6
Aradeo 6
Borghetto Lodigiano 6
Campi Bisenzio 6
Eggenstein 6
Gorgonzola 6
Lamezia Terme 6
Totale 4.113
Nome #
Il clima positivo in classe. Uno strumento per promuovere il cambiamento 2.599
“Maestra oggi mi sono arrabbiato! L’aRRabbiadiario uno strumento per promuovere le strategie di regolazione emotiva” 1.072
Arrabbiadiario. Uno strumento per promuovere le strategie di regolazione nella scuola primaria. 478
L’universo poco conosciuto della plusdotazione 247
Cyberbullismo e correlati psicosociali in un campione di adolescenti. 113
Essere e apparire: le identità digitali costruite in rete. 107
Diritti e rovesci: cittadini si diventa. Sviluppare competenze sociali e civiche nella scuola primaria 102
Costruire la resilienza a scuola: il ruolo degli insegnanti nello sviluppo delle risposte adattive 101
La relazione a supporto degli apprendimenti: l’insegnante e lo studente 100
Morally Disengaged and Unempathic: Do Cyberbullies fit These Definitions? An Exploratory Study 98
Promuovere relazioni positive a scuola 98
Cognizioni ed Emozioni: costruzione del ben-essere attraverso un percorso di didattica metaemotiva a scuola. 96
Alfabeto Emotivo. Una proposta di intervento per la prevenzione del disagio relazionale 93
The role of SEL in facilitating a smooth transition from kindergarten to primary school 90
Identi-test: uno strumento di valutazione dell'identità adolescenziale in relazione alla scelta del percorso scolastico 89
Metacognizione, obiettivi di apprendimento e successo scolastico in studenti ad alto potenziale della scuola superiore 88
Adolescenza, un percorso tra rischi e opportunità 86
Pensare e progettare lo spazio educativo 86
How does cyberbullying relate to empathy and social functioning?An investigation on a sample of Italian adolescents. 82
Alfabeto Morale. Una proposta di intervento per la prevenzione delle condotte devianti 75
Looking at identity construction processes in the cyberspace. A pilot study on late adolescents 75
Emotional Intelligence, Self-efficacy,Job Satisfaction and Burnout in a Sample of Italian High School TeachersFacing Educational Reform 73
Sa inteligem si sa educam emotiile. 72
Promoting Resilience in Primary Schools. Good Practice from Europe. 71
Arrabbiadiario uno strumento per promuovere le strategie di regolazione emotiva nella scuola primaria. Poster presentato a AIP Giornate di Studio della sezione di Psicologia dello Sviluppo – 26 Febbraio 2010- Milano 68
Curriculum emotional – relational 68
Comprensione delle emozioni e interazioni aggressive: uno studio pilota per la costruzione di un modello dinamico 67
Living adolescence in the new millennium: the meanings of values and self-image 67
Children writing on anger. An instrument for the promotion of an effective emotion management? Symposium “The development of emotional competence: correlational and training studies” 67
Morally disengaged and unempathic: do cyberbullies fit these definitions? An exploratory study. 67
Development and Factor Structure of a New Questionnaire Measuring Moral Disengagement in Cyber conducts: Preliminary Findings. 67
I Dilemmi, in l'alfabeto dei Bulli 66
Il fenomeno del bullismo: tra prevenzione ed educazione 66
Adolescenti e condotte a rischio: una sfida per crescere 66
Narrarsi nella rete: la costruzione dell’identità 64
A Resilience Curriculum for Early Years and Elementary Schools in Europe: Enhancing Quality Education 64
Emotional Inteligence, Self-Efficacy, Job Satisfaction and Burnout in a Sample of Italian High School Teachers Facing Educational Reform 62
Practical experience versus formal instruction in the moral field during adolescence: The role of the emotions 61
Looking at identity construction processes in the cyberspace. A pilot study on late adolescents 59
Costruzione dell’identità professionale in adolescenza: analisi di uno strumento di valutazione dei valori professionali, 58
Le competenze nell’area relazionale. Promuovere relazioni positive a scuola 57
Dynamic Model of Bullying Interaction in the Classroom 56
Identità digitale e narrazione di sé nell’era del web 56
La plusdotazione - Introduzione 55
The moral alphabet: A workshop for the prevention of aggressive behaviour in school 54
Beeing an adolescent: self-image and emotions 54
Prevenire le relazioni aggressive nella scuola 53
'Miss, I got mad today!’ The Anger Diary, a tool to promote emotionregulation 47
Using moral dilemmas to evaluate adolescents’ moral reasoning: an experience with the structured dilemma 45
Appraising prevalence and perceptions of cyberbullying among Italian adolescents through the CyberTies questionnaire 44
Emotion understanding and behaviour in a classroom: an integration of experimental research and dynamic system modelling 43
Famiglia, Felicità e Impegno sociale nella gerarchia valoriale e nell’imagine di sé di alcuni adolescenti del territorio Lombardo. 40
Bulli Tecnologici 40
Valori e immagine di sé negli adolescenti: una ricerca nel territorio lombardo, Sessione Poster, XX Congresso Nazionale AIP-Sviluppo 37
The use of cognitive training and tDCS for the treatment of an high potential subject: A case study 37
Emotional Intelligence as a Protective Factor in Times of Educational Reforms: First Steps of an Investigation on Italian High-School Teachers 35
Development of the motivation to use substance questionnaire 35
Supporting the Development of the Thought. Creative Horizons 34
The Resilience Scale for Adults in Italy: A Validation Study Comparing Clinical Substance Abusers with a Nonclinical Sample 34
The influence of resilience factors in the treatment of substances addiction : A Multylayer Perceptron Predictive Model 33
Challenges raising a gifted child: Stress and resilience factors within the family 33
Use of training with BCI (Brain Computer Interface) in the management of impulsivity 31
Italian students and the Grit-S : A self-report questionnaire for measuring perseverance and passion for long-term goals 31
The use of cognitive training with tDCS for the reduction of impulsiveness and improvement of executive functions: A case study 31
A Tool for the Evaluation of Hikikomori Risk in Italian Adolescents: A first Contribution to its Validation 29
Educare alla scelta: un percorso di orientamento per la scuola secondaria di primo grado. 26
The use of cognitive training, combined with tDCS, for craving reduction and inhibitory control improvement in cocaine dependence: A case study 24
Impulsiveness and time perception in alcohol dependent patients in alcoholic rehabilitation treatment 23
Dealing with Loved Ones’ Addiction: Development of an App to Cope with Caregivers’ Stress 20
An exploratory study on the relationship between video game addiction and the constructs of coping and resilience 20
Decoding Emotion in Drug Abusers: Evidence for Face and Body Emotion Recognition and for Disgust Emotion 14
Polysubstance Use Patterns among Outpatients Undergoing Substance Use Disorder Treatment: A Latent Class Analysis 13
Validation of a substance craving questionnaire (SCQ) in Italian population 12
The Use of Brain Computer Interface (BCI) Combined with Serious Games for Pathological Dependence Treatment 11
Italian University Students’ Resilience during the COVID-19 Lockdown—A Structural Equation Model about the Relationship between Resilience, Emotion Regulation and Well-Being 8
Precocious puberty under stressful conditions: new understanding and insights from the lessons learnt from international adoptions and the COVID-19 pandemic 5
Totale 8.448
Categoria #
all - tutte 18.688
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 18.688


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20201.047 236 317 18 63 18 53 28 72 32 79 105 26
2020/20211.011 74 54 32 83 28 93 41 103 70 141 166 126
2021/20221.137 26 15 81 80 66 72 47 112 109 104 163 262
2022/20232.089 160 144 64 138 147 169 70 123 605 122 248 99
2023/20241.431 85 94 78 89 108 127 124 117 56 196 251 106
2024/202547 47 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 8.448