RENATI, ROBERTA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 7.812
NA - Nord America 2.936
AS - Asia 1.754
SA - Sud America 161
AF - Africa 20
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 2
OC - Oceania 2
AN - Antartide 1
Totale 12.688
Nazione #
IT - Italia 5.677
US - Stati Uniti d'America 2.859
CN - Cina 978
IE - Irlanda 439
SG - Singapore 371
DE - Germania 234
RU - Federazione Russa 234
UA - Ucraina 228
FR - Francia 219
HK - Hong Kong 198
FI - Finlandia 159
NL - Olanda 155
GB - Regno Unito 131
BR - Brasile 123
SE - Svezia 120
CH - Svizzera 83
VN - Vietnam 80
CA - Canada 54
IN - India 35
PL - Polonia 30
MX - Messico 20
JP - Giappone 17
ES - Italia 16
BE - Belgio 15
AR - Argentina 13
TR - Turchia 10
GR - Grecia 8
IR - Iran 8
PT - Portogallo 8
ID - Indonesia 7
LV - Lettonia 7
RO - Romania 7
BD - Bangladesh 6
LT - Lituania 6
VE - Venezuela 6
ZA - Sudafrica 6
AZ - Azerbaigian 5
DK - Danimarca 5
IL - Israele 5
IQ - Iraq 5
PE - Perù 5
PK - Pakistan 5
AT - Austria 4
MA - Marocco 4
PH - Filippine 4
PY - Paraguay 4
AL - Albania 3
CL - Cile 3
CZ - Repubblica Ceca 3
EC - Ecuador 3
LK - Sri Lanka 3
LU - Lussemburgo 3
SA - Arabia Saudita 3
SI - Slovenia 3
SM - San Marino 3
AU - Australia 2
BG - Bulgaria 2
BO - Bolivia 2
BY - Bielorussia 2
CO - Colombia 2
DZ - Algeria 2
EU - Europa 2
HU - Ungheria 2
KG - Kirghizistan 2
MY - Malesia 2
PA - Panama 2
RS - Serbia 2
TJ - Tagikistan 2
UZ - Uzbekistan 2
AM - Armenia 1
AO - Angola 1
CR - Costa Rica 1
EE - Estonia 1
EG - Egitto 1
GS - Georgia del Sud e Isole Sandwich Australi 1
HR - Croazia 1
KE - Kenya 1
KR - Corea 1
KZ - Kazakistan 1
LY - Libia 1
MK - Macedonia 1
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 1
MU - Mauritius 1
NG - Nigeria 1
NO - Norvegia 1
QA - Qatar 1
TH - Thailandia 1
TN - Tunisia 1
UG - Uganda 1
Totale 12.688
Città #
Chandler 473
Dublin 432
Rome 388
Milan 362
Jacksonville 270
Ashburn 240
Beijing 217
Nanjing 201
Hong Kong 194
Singapore 183
Dallas 167
Catania 122
Palermo 122
Boardman 119
Bari 115
Turin 100
Naples 97
Nanchang 93
Los Angeles 80
Bologna 75
Florence 72
Princeton 71
Lawrence 70
Medford 69
Ann Arbor 68
Wilmington 68
Hebei 57
Munich 53
Shenyang 50
Helsinki 48
Moscow 48
Verona 47
Jiaxing 44
Shanghai 43
Padova 40
Cagliari 38
Houston 38
Buffalo 37
Changsha 35
Genoa 34
Hangzhou 34
Tianjin 31
Pavia 29
Redondo Beach 29
Brescia 28
Ho Chi Minh City 26
Toronto 26
New York 25
Woodbridge 25
Cerro Maggiore 24
Salerno 23
Napoli 22
Perugia 22
Torino 22
Alghero 21
Modena 21
Pescara 20
Vicenza 20
Lamezia Terme 18
Messina 18
Lugano 17
Parma 17
Montreal 16
Taranto 16
Trieste 16
Como 15
San Francisco 15
Denver 14
Hanoi 14
London 14
São Paulo 14
Tokyo 14
Acireale 13
Brussels 13
Mumbai 13
Reggio Emilia 13
Stockholm 13
Treviso 13
Warsaw 13
Frankfurt am Main 12
Monza 12
Rimini 12
Santa Clara 12
Seattle 12
Cosenza 11
Council Bluffs 11
Poplar 11
Raffadali 11
Turku 11
Zurich 11
Brooklyn 10
Caivano 10
Camponogara 10
Caserta 10
Coccaglio 10
Falkenstein 10
Guangzhou 10
Macerata 10
Redwood City 10
Salsomaggiore Terme 10
Totale 6.063
Nome #
Il clima positivo in classe. Uno strumento per promuovere il cambiamento 3.225
“Maestra oggi mi sono arrabbiato! L’aRRabbiadiario uno strumento per promuovere le strategie di regolazione emotiva” 1.568
Arrabbiadiario. Uno strumento per promuovere le strategie di regolazione nella scuola primaria. 617
L’universo poco conosciuto della plusdotazione 410
La relazione a supporto degli apprendimenti: l’insegnante e lo studente 314
Diritti e rovesci: cittadini si diventa. Sviluppare competenze sociali e civiche nella scuola primaria 204
Pensare e progettare lo spazio educativo 182
Costruire la resilienza a scuola: il ruolo degli insegnanti nello sviluppo delle risposte adattive 170
Cyberbullismo e correlati psicosociali in un campione di adolescenti. 167
Promuovere relazioni positive a scuola 161
Metacognizione, obiettivi di apprendimento e successo scolastico in studenti ad alto potenziale della scuola superiore 154
Alfabeto Emotivo. Una proposta di intervento per la prevenzione del disagio relazionale 148
Essere e apparire: le identità digitali costruite in rete. 147
Morally Disengaged and Unempathic: Do Cyberbullies fit These Definitions? An Exploratory Study 136
Adolescenza, un percorso tra rischi e opportunità 130
Alfabeto Morale. Una proposta di intervento per la prevenzione delle condotte devianti 129
Cognizioni ed Emozioni: costruzione del ben-essere attraverso un percorso di didattica metaemotiva a scuola. 125
Identi-test: uno strumento di valutazione dell'identità adolescenziale in relazione alla scelta del percorso scolastico 118
A Resilience Curriculum for Early Years and Elementary Schools in Europe: Enhancing Quality Education 117
Adolescenti e condotte a rischio: una sfida per crescere 117
Looking at identity construction processes in the cyberspace. A pilot study on late adolescents 116
Emotional Intelligence, Self-efficacy,Job Satisfaction and Burnout in a Sample of Italian High School TeachersFacing Educational Reform 115
Narrarsi nella rete: la costruzione dell’identità 113
Arrabbiadiario uno strumento per promuovere le strategie di regolazione emotiva nella scuola primaria. Poster presentato a AIP Giornate di Studio della sezione di Psicologia dello Sviluppo – 26 Febbraio 2010- Milano 110
Promoting Resilience in Primary Schools. Good Practice from Europe. 110
How does cyberbullying relate to empathy and social functioning?An investigation on a sample of Italian adolescents. 109
Sa inteligem si sa educam emotiile. 109
Development and Factor Structure of a New Questionnaire Measuring Moral Disengagement in Cyber conducts: Preliminary Findings. 108
Morally disengaged and unempathic: do cyberbullies fit these definitions? An exploratory study. 107
Curriculum emotional – relational 105
The role of SEL in facilitating a smooth transition from kindergarten to primary school 104
Children writing on anger. An instrument for the promotion of an effective emotion management? Symposium “The development of emotional competence: correlational and training studies” 104
Emotional Inteligence, Self-Efficacy, Job Satisfaction and Burnout in a Sample of Italian High School Teachers Facing Educational Reform 103
Identità digitale e narrazione di sé nell’era del web 99
Costruzione dell’identità professionale in adolescenza: analisi di uno strumento di valutazione dei valori professionali, 98
Looking at identity construction processes in the cyberspace. A pilot study on late adolescents 98
Comprensione delle emozioni e interazioni aggressive: uno studio pilota per la costruzione di un modello dinamico 95
Dynamic Model of Bullying Interaction in the Classroom 95
Le competenze nell’area relazionale. Promuovere relazioni positive a scuola 95
Beeing an adolescent: self-image and emotions 95
Living adolescence in the new millennium: the meanings of values and self-image 94
Practical experience versus formal instruction in the moral field during adolescence: The role of the emotions 93
Prevenire le relazioni aggressive nella scuola 93
Using moral dilemmas to evaluate adolescents’ moral reasoning: an experience with the structured dilemma 93
Il fenomeno del bullismo: tra prevenzione ed educazione 90
'Miss, I got mad today!’ The Anger Diary, a tool to promote emotionregulation 88
I Dilemmi, in l'alfabeto dei Bulli 86
Appraising prevalence and perceptions of cyberbullying among Italian adolescents through the CyberTies questionnaire 86
La plusdotazione - Introduzione 85
Challenges raising a gifted child: Stress and resilience factors within the family 80
The moral alphabet: A workshop for the prevention of aggressive behaviour in school 78
Valori e immagine di sé negli adolescenti: una ricerca nel territorio lombardo, Sessione Poster, XX Congresso Nazionale AIP-Sviluppo 76
Bulli Tecnologici 74
Emotional Intelligence as a Protective Factor in Times of Educational Reforms: First Steps of an Investigation on Italian High-School Teachers 72
Emotion understanding and behaviour in a classroom: an integration of experimental research and dynamic system modelling 67
Development of the motivation to use substance questionnaire 65
The use of cognitive training and tDCS for the treatment of an high potential subject: A case study 64
Impulsiveness and time perception in alcohol dependent patients in alcoholic rehabilitation treatment 63
Italian students and the Grit-S : A self-report questionnaire for measuring perseverance and passion for long-term goals 61
A Tool for the Evaluation of Hikikomori Risk in Italian Adolescents: A first Contribution to its Validation 60
The use of cognitive training with tDCS for the reduction of impulsiveness and improvement of executive functions: A case study 58
Dealing with Loved Ones’ Addiction: Development of an App to Cope with Caregivers’ Stress 57
Famiglia, Felicità e Impegno sociale nella gerarchia valoriale e nell’imagine di sé di alcuni adolescenti del territorio Lombardo. 56
The Resilience Scale for Adults in Italy: A Validation Study Comparing Clinical Substance Abusers with a Nonclinical Sample 56
Polysubstance Use Patterns among Outpatients Undergoing Substance Use Disorder Treatment: A Latent Class Analysis 55
Supporting the Development of the Thought. Creative Horizons 54
Educare alla scelta: un percorso di orientamento per la scuola secondaria di primo grado. 53
Use of training with BCI (Brain Computer Interface) in the management of impulsivity 48
Decoding Emotion in Drug Abusers: Evidence for Face and Body Emotion Recognition and for Disgust Emotion 47
Predictors of parental stress in families with gifted children: The role of cognitive and emotional challenges 46
The influence of resilience factors in the treatment of substances addiction : A Multylayer Perceptron Predictive Model 45
An exploratory study on the relationship between video game addiction and the constructs of coping and resilience 45
The use of cognitive training, combined with tDCS, for craving reduction and inhibitory control improvement in cocaine dependence: A case study 43
Italian University Students’ Resilience during the COVID-19 Lockdown—A Structural Equation Model about the Relationship between Resilience, Emotion Regulation and Well-Being 38
Validation of a substance craving questionnaire (SCQ) in Italian population 35
The Use of Brain Computer Interface (BCI) Combined with Serious Games for Pathological Dependence Treatment 35
Precocious puberty under stressful conditions: new understanding and insights from the lessons learnt from international adoptions and the COVID-19 pandemic 32
Totale 12.798
Categoria #
all - tutte 33.091
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 33.091


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021740 0 0 0 0 0 93 41 103 70 141 166 126
2021/20221.137 26 15 81 80 66 72 47 112 109 104 163 262
2022/20232.089 160 144 64 138 147 169 70 123 605 122 248 99
2023/20241.431 85 94 78 89 108 127 124 117 56 196 251 106
2024/20252.643 108 160 132 138 193 111 169 232 523 223 278 376
2025/20261.754 299 228 290 382 435 120 0 0 0 0 0 0
Totale 12.798