MAFFIA, ANDREA
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 631
EU - Europa 331
AS - Asia 128
AF - Africa 5
OC - Oceania 2
Totale 1.097
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 623
IE - Irlanda 197
CN - Cina 114
IT - Italia 64
DE - Germania 19
FI - Finlandia 16
BE - Belgio 12
CA - Canada 8
ES - Italia 5
MA - Marocco 5
NL - Olanda 4
RU - Federazione Russa 4
SE - Svezia 4
RO - Romania 3
TR - Turchia 3
AU - Australia 2
GB - Regno Unito 2
ID - Indonesia 2
IN - India 2
TW - Taiwan 2
FR - Francia 1
HK - Hong Kong 1
JP - Giappone 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
PH - Filippine 1
TH - Thailandia 1
Totale 1.097
Città #
Chandler 253
Dublin 186
New York 42
Ashburn 38
Nanjing 32
Shanghai 28
Lawrence 27
Medford 27
Princeton 27
Wilmington 22
Helsinki 16
Shenyang 14
Brussels 12
Ann Arbor 11
Nanchang 11
Bari 6
Hangzhou 6
Norwalk 6
Rimini 6
Toronto 6
Changsha 5
Jiaxing 5
Naples 5
San Francisco 5
Fairfield 4
Hebei 4
Meppel 4
Bologna 3
Cala Millor 3
Des Moines 3
Lugo 3
Monsummano Terme 3
Redmond 3
Rome 3
Seattle 3
Woodbridge 3
Zelarino 3
Beijing 2
Campoformido 2
Florence 2
L’Aquila 2
Menlo Park 2
Montemurlo 2
Oklahoma City 2
Oradea 2
Orange 2
Palermo 2
Pavia 2
Pune 2
Taipei 2
Triggiano 2
Algeciras 1
Atlanta 1
Bangkok 1
Berlin 1
Bresso 1
Chattanooga 1
Chelyabinsk 1
Ferrara 1
Guangzhou 1
Haikou 1
Halifax 1
Jakarta 1
Jinan 1
Kocaeli 1
Lund 1
Manila 1
Melbourne 1
Monmouth Junction 1
Montréal 1
Nuremberg 1
Piatra Neamţ 1
Ravenna 1
Sydney 1
Taiyuan 1
Tianjin 1
Treviso 1
Washington 1
Totale 893
Nome #
Shut the box: sviluppare il senso del numero con un gioco da tavolo 63
Exploiting the potential of primary historical sources in primary school: a focus on teacher’s actions 55
Intuitive and formal models of whole number multiplication: relations and emerging structures 54
Different culture, different beliefs: the case of pre-service teachers’ beliefs 54
Dall’utilizzo degli artefatti ai significati matematici: il ruolo dell’insegnante nel processo di mediazione semiotica 48
Evidenze di pensiero relazionale alla scuola dell'infanzia. 47
Monomials and polynomials: the long march towards a definition 46
Apprendere la matematica con gli strumenti: il ruolo di mediazione dell’insegnante. 46
From using artefacts to mathematical meanings: the teacher’s role in the semiotic mediation process 45
Adults’ Conception of Multiplication: Effects of Schooling on Multiplicative Conceptual Field 44
A clustering method for multiple-answer questions on pre-service primary teachers’ views of mathematics 44
From action to symbols: giving meaning to the symbolic representation of the distributive law in primary school 43
The education of future mathematics teachers: evaluating pedagogical knowledge of content 42
Un esempio di introduzione del paradigma relazionale nella scuola media 40
Primary teachers’ professional development about mathematics assessment using tabletop games 38
Leggere e interpretare la Matematica: analisi comognitiva di un testo interdisciplinare. 37
Methodological Approaches in Research on Affect in Mathematics Education 36
Mathematics educators are speaking about PISA, aren’t they?. 35
High School Students’ Use of Digital General Resources During Lockdown 35
Fare scuola a casa in tempi di lockdown: l’esempio dei problemi moltiplicativi 35
L’interpretazione del simbolo di uguaglianza nel primo ciclo d’istruzione 34
Evidence of relational thinking at kindergarten level 32
Indagine sulle convinzioni di docenti e studenti sulle prove INVALSI di matematica del grado 13 32
L’auto-efficacia e le emozioni verso la matematica dei futuri insegnanti di scuola dell’infanzia e primaria. 30
Multiple artifacts in the mathematics class: a tentative definition of semiotic interference. 28
Teachers’ Struggling in Identifying the Semiotic Potential of Mathematical Board Games 27
Sviluppo della professionalità del docente sulla valutazione in matematica mediante l’uso del gioco da tavolo: un percorso di ricerca-formazione 24
UNIVERSITY STUDENTS' DISCOURSE ABOUT IRREDUCIBLE POLYNOMIALS 19
On the mathematics teacher’s use of gestures as pivot signs in semiotic chains. 17
Algebraic structure sense in a blind subject. 6
Figural component in geometrical reasoning: the case of a blind solver 3
Totale 1.139
Categoria #
all - tutte 4.676
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 4.676


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/20193 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0
2019/202096 31 51 0 0 0 3 2 0 2 2 5 0
2020/202127 2 0 1 0 3 0 0 6 1 4 3 7
2021/2022203 2 2 14 2 17 6 14 5 12 3 28 98
2022/2023608 70 52 21 94 26 55 1 39 224 3 13 10
2023/2024189 11 22 6 7 20 85 19 11 3 5 0 0
Totale 1.139