MAFFIA, ANDREA
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 642
EU - Europa 355
AS - Asia 134
AF - Africa 5
OC - Oceania 2
Totale 1.138
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 634
IE - Irlanda 197
CN - Cina 115
IT - Italia 85
DE - Germania 19
FI - Finlandia 16
BE - Belgio 12
CA - Canada 8
ES - Italia 7
MA - Marocco 5
SG - Singapore 5
NL - Olanda 4
RU - Federazione Russa 4
SE - Svezia 4
RO - Romania 3
TR - Turchia 3
AU - Australia 2
GB - Regno Unito 2
ID - Indonesia 2
IN - India 2
TW - Taiwan 2
FR - Francia 1
GR - Grecia 1
HK - Hong Kong 1
JP - Giappone 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
PH - Filippine 1
TH - Thailandia 1
Totale 1.138
Città #
Chandler 253
Dublin 186
New York 42
Ashburn 38
Nanjing 32
Shanghai 28
Lawrence 27
Medford 27
Princeton 27
Wilmington 22
Helsinki 16
Shenyang 14
Brussels 12
Ann Arbor 11
Nanchang 11
Bari 10
Hangzhou 6
Los Angeles 6
Norwalk 6
Rimini 6
Toronto 6
Changsha 5
Jiaxing 5
Naples 5
San Francisco 5
Fairfield 4
Hebei 4
Meppel 4
Bologna 3
Cala Millor 3
Catania 3
Des Moines 3
Lugo 3
Monsummano Terme 3
Redmond 3
Rome 3
Seattle 3
Woodbridge 3
Zelarino 3
Alcúdia 2
Beijing 2
Campoformido 2
Chicago 2
Florence 2
L’Aquila 2
Massa di Somma 2
Menlo Park 2
Milan 2
Montemurlo 2
Montesilvano Marina 2
Oklahoma City 2
Oradea 2
Orange 2
Palermo 2
Pavia 2
Pune 2
Taipei 2
Triggiano 2
Algeciras 1
Athens 1
Atlanta 1
Bangkok 1
Berlin 1
Bresso 1
Chattanooga 1
Chelyabinsk 1
Ferrara 1
Guangzhou 1
Haikou 1
Halifax 1
Jakarta 1
Jinan 1
Kocaeli 1
Las Vegas 1
Lund 1
Manila 1
Melbourne 1
Monmouth Junction 1
Montréal 1
Nuremberg 1
Piatra Neamţ 1
Ravenna 1
Singapore 1
Sydney 1
Taiyuan 1
Tianjin 1
Treviso 1
Washington 1
Totale 919
Nome #
Shut the box: sviluppare il senso del numero con un gioco da tavolo 74
Different culture, different beliefs: the case of pre-service teachers’ beliefs 56
Exploiting the potential of primary historical sources in primary school: a focus on teacher’s actions 55
Apprendere la matematica con gli strumenti: il ruolo di mediazione dell’insegnante. 55
Intuitive and formal models of whole number multiplication: relations and emerging structures 54
Dall’utilizzo degli artefatti ai significati matematici: il ruolo dell’insegnante nel processo di mediazione semiotica 49
Evidenze di pensiero relazionale alla scuola dell'infanzia. 47
Monomials and polynomials: the long march towards a definition 46
From using artefacts to mathematical meanings: the teacher’s role in the semiotic mediation process 45
A clustering method for multiple-answer questions on pre-service primary teachers’ views of mathematics 45
Adults’ Conception of Multiplication: Effects of Schooling on Multiplicative Conceptual Field 44
Leggere e interpretare la Matematica: analisi comognitiva di un testo interdisciplinare. 44
The education of future mathematics teachers: evaluating pedagogical knowledge of content 43
From action to symbols: giving meaning to the symbolic representation of the distributive law in primary school 43
Un esempio di introduzione del paradigma relazionale nella scuola media 40
Primary teachers’ professional development about mathematics assessment using tabletop games 38
Methodological Approaches in Research on Affect in Mathematics Education 36
L’interpretazione del simbolo di uguaglianza nel primo ciclo d’istruzione 35
Mathematics educators are speaking about PISA, aren’t they?. 35
High School Students’ Use of Digital General Resources During Lockdown 35
Fare scuola a casa in tempi di lockdown: l’esempio dei problemi moltiplicativi 35
Evidence of relational thinking at kindergarten level 33
Indagine sulle convinzioni di docenti e studenti sulle prove INVALSI di matematica del grado 13 32
L’auto-efficacia e le emozioni verso la matematica dei futuri insegnanti di scuola dell’infanzia e primaria. 30
Multiple artifacts in the mathematics class: a tentative definition of semiotic interference. 29
Teachers’ Struggling in Identifying the Semiotic Potential of Mathematical Board Games 28
Sviluppo della professionalità del docente sulla valutazione in matematica mediante l’uso del gioco da tavolo: un percorso di ricerca-formazione 25
UNIVERSITY STUDENTS' DISCOURSE ABOUT IRREDUCIBLE POLYNOMIALS 20
On the mathematics teacher’s use of gestures as pivot signs in semiotic chains. 19
Algebraic structure sense in a blind subject. 6
Figural component in geometrical reasoning: the case of a blind solver 4
Totale 1.180
Categoria #
all - tutte 5.303
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 5.303


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/202096 31 51 0 0 0 3 2 0 2 2 5 0
2020/202127 2 0 1 0 3 0 0 6 1 4 3 7
2021/2022203 2 2 14 2 17 6 14 5 12 3 28 98
2022/2023608 70 52 21 94 26 55 1 39 224 3 13 10
2023/2024217 11 22 6 7 20 85 19 11 3 14 12 7
2024/202513 13 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 1.180