MAFFIA, ANDREA
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 685
EU - Europa 392
AS - Asia 201
AF - Africa 5
OC - Oceania 2
Totale 1.285
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 677
IE - Irlanda 197
CN - Cina 142
IT - Italia 112
SG - Singapore 45
DE - Germania 19
FI - Finlandia 17
BE - Belgio 12
CA - Canada 8
ES - Italia 7
GR - Grecia 6
MA - Marocco 5
NL - Olanda 5
RU - Federazione Russa 4
SE - Svezia 4
GB - Regno Unito 3
RO - Romania 3
TR - Turchia 3
AU - Australia 2
FR - Francia 2
ID - Indonesia 2
IN - India 2
TW - Taiwan 2
HK - Hong Kong 1
JP - Giappone 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
NO - Norvegia 1
PH - Filippine 1
TH - Thailandia 1
Totale 1.285
Città #
Chandler 253
Dublin 186
New York 42
Ashburn 40
Singapore 34
Nanjing 32
Boardman 31
Shanghai 29
Lawrence 27
Medford 27
Princeton 27
Wilmington 22
Helsinki 16
Shenyang 14
Brussels 12
Ann Arbor 11
Nanchang 11
Bari 10
Bologna 9
Rimini 8
Beijing 7
Athens 6
Hangzhou 6
Los Angeles 6
Norwalk 6
Toronto 6
Changsha 5
Jiaxing 5
Naples 5
Rome 5
San Francisco 5
Catania 4
Fairfield 4
Florence 4
Hebei 4
Meppel 4
Paese 4
Cala Millor 3
Des Moines 3
Las Vegas 3
Lugo 3
Milan 3
Monsummano Terme 3
Redmond 3
Santa Clara 3
Seattle 3
Shenzhen 3
Woodbridge 3
Zelarino 3
Alcúdia 2
Campoformido 2
Chicago 2
Guangzhou 2
L’Aquila 2
Massa di Somma 2
Menlo Park 2
Montemurlo 2
Montesilvano Marina 2
Oklahoma City 2
Oradea 2
Orange 2
Palermo 2
Pavia 2
Pescara 2
Pune 2
Taipei 2
Taiyuan 2
Triggiano 2
Algeciras 1
Atlanta 1
Bangkok 1
Berlin 1
Bresso 1
Chattanooga 1
Chelyabinsk 1
Chengdu 1
Dallas 1
Ferrara 1
Galliate 1
Haikou 1
Halifax 1
Jakarta 1
Jinan 1
Kocaeli 1
Kongsberg 1
Lund 1
Manila 1
Melbourne 1
Monmouth Junction 1
Montréal 1
Nuremberg 1
Piatra Neamţ 1
Ravenna 1
Sydney 1
Tianjin 1
Treviso 1
Washington 1
Zhengzhou 1
Totale 1.031
Nome #
Shut the box: sviluppare il senso del numero con un gioco da tavolo 86
Exploiting the potential of primary historical sources in primary school: a focus on teacher’s actions 67
Different culture, different beliefs: the case of pre-service teachers’ beliefs 59
Intuitive and formal models of whole number multiplication: relations and emerging structures 57
Apprendere la matematica con gli strumenti: il ruolo di mediazione dell’insegnante. 56
From action to symbols: giving meaning to the symbolic representation of the distributive law in primary school 54
From using artefacts to mathematical meanings: the teacher’s role in the semiotic mediation process 53
Dall’utilizzo degli artefatti ai significati matematici: il ruolo dell’insegnante nel processo di mediazione semiotica 51
Evidenze di pensiero relazionale alla scuola dell'infanzia. 51
A clustering method for multiple-answer questions on pre-service primary teachers’ views of mathematics 50
Leggere e interpretare la Matematica: analisi comognitiva di un testo interdisciplinare. 49
Monomials and polynomials: the long march towards a definition 48
Adults’ Conception of Multiplication: Effects of Schooling on Multiplicative Conceptual Field 47
The education of future mathematics teachers: evaluating pedagogical knowledge of content 45
Un esempio di introduzione del paradigma relazionale nella scuola media 42
Evidence of relational thinking at kindergarten level 41
Mathematics educators are speaking about PISA, aren’t they?. 41
Methodological Approaches in Research on Affect in Mathematics Education 41
Primary teachers’ professional development about mathematics assessment using tabletop games 41
Multiple artifacts in the mathematics class: a tentative definition of semiotic interference. 40
Indagine sulle convinzioni di docenti e studenti sulle prove INVALSI di matematica del grado 13 38
L’interpretazione del simbolo di uguaglianza nel primo ciclo d’istruzione 37
High School Students’ Use of Digital General Resources During Lockdown 37
Fare scuola a casa in tempi di lockdown: l’esempio dei problemi moltiplicativi 37
L’auto-efficacia e le emozioni verso la matematica dei futuri insegnanti di scuola dell’infanzia e primaria. 33
Teachers’ Struggling in Identifying the Semiotic Potential of Mathematical Board Games 29
On the mathematics teacher’s use of gestures as pivot signs in semiotic chains. 27
Sviluppo della professionalità del docente sulla valutazione in matematica mediante l’uso del gioco da tavolo: un percorso di ricerca-formazione 27
UNIVERSITY STUDENTS' DISCOURSE ABOUT IRREDUCIBLE POLYNOMIALS 23
Algebraic structure sense in a blind subject. 12
Figural component in geometrical reasoning: the case of a blind solver 9
Totale 1.328
Categoria #
all - tutte 6.654
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 6.654


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/202011 0 0 0 0 0 0 2 0 2 2 5 0
2020/202127 2 0 1 0 3 0 0 6 1 4 3 7
2021/2022203 2 2 14 2 17 6 14 5 12 3 28 98
2022/2023608 70 52 21 94 26 55 1 39 224 3 13 10
2023/2024217 11 22 6 7 20 85 19 11 3 14 12 7
2024/2025161 22 54 22 34 8 20 1 0 0 0 0 0
Totale 1.328