MAFFIA, ANDREA
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 498
EU - Europa 308
AS - Asia 97
AF - Africa 5
OC - Oceania 2
Totale 910
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 491
IE - Irlanda 212
CN - Cina 85
IT - Italia 30
DE - Germania 18
BE - Belgio 17
FI - Finlandia 16
CA - Canada 7
MA - Marocco 5
NL - Olanda 4
RU - Federazione Russa 4
SE - Svezia 3
TR - Turchia 3
AU - Australia 2
GB - Regno Unito 2
ID - Indonesia 2
TW - Taiwan 2
ES - Italia 1
FR - Francia 1
HK - Hong Kong 1
JP - Giappone 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
PH - Filippine 1
TH - Thailandia 1
Totale 910
Città #
Chandler 253
Dublin 201
Nanjing 32
Lawrence 27
Medford 27
Princeton 27
Wilmington 22
Brussels 17
Helsinki 16
Shenyang 14
Ann Arbor 11
Nanchang 11
Ashburn 9
Norwalk 6
Toronto 6
Changsha 5
Hangzhou 5
Jiaxing 5
San Francisco 5
Bari 4
Fairfield 4
Hebei 4
Meppel 4
Des Moines 3
Monsummano Terme 3
Naples 3
Redmond 3
Rome 3
Woodbridge 3
Beijing 2
Menlo Park 2
Oklahoma City 2
Orange 2
Pavia 2
Taipei 2
Triggiano 2
Bangkok 1
Berlin 1
Bresso 1
Chattanooga 1
Chelyabinsk 1
Ferrara 1
Guangzhou 1
Haikou 1
Jakarta 1
Jinan 1
Kocaeli 1
Manila 1
Melbourne 1
Monmouth Junction 1
Montréal 1
Seattle 1
Sydney 1
Taiyuan 1
Tianjin 1
Treviso 1
Totale 767
Nome #
Exploiting the potential of primary historical sources in primary school: a focus on teacher’s actions 50
Different culture, different beliefs: the case of pre-service teachers’ beliefs 50
Intuitive and formal models of whole number multiplication: relations and emerging structures 46
Dall’utilizzo degli artefatti ai significati matematici: il ruolo dell’insegnante nel processo di mediazione semiotica 41
The education of future mathematics teachers: evaluating pedagogical knowledge of content 41
From using artefacts to mathematical meanings: the teacher’s role in the semiotic mediation process 40
Adults’ Conception of Multiplication: Effects of Schooling on Multiplicative Conceptual Field 39
Monomials and polynomials: the long march towards a definition 39
Primary teachers’ professional development about mathematics assessment using tabletop games 39
From action to symbols: giving meaning to the symbolic representation of the distributive law in primary school 36
A clustering method for multiple-answer questions on pre-service primary teachers’ views of mathematics 36
Un esempio di introduzione del paradigma relazionale nella scuola media 36
Shut the box: sviluppare il senso del numero con un gioco da tavolo 36
Apprendere la matematica con gli strumenti: il ruolo di mediazione dell’insegnante. 34
Evidenze di pensiero relazionale alla scuola dell'infanzia. 33
Methodological Approaches in Research on Affect in Mathematics Education 33
Leggere e interpretare la Matematica: analisi comognitiva di un testo interdisciplinare. 31
Mathematics educators are speaking about PISA, aren’t they?. 30
L’interpretazione del simbolo di uguaglianza nel primo ciclo d’istruzione 28
High School Students’ Use of Digital General Resources During Lockdown 28
Fare scuola a casa in tempi di lockdown: l’esempio dei problemi moltiplicativi 28
Evidence of relational thinking at kindergarten level 26
Indagine sulle convinzioni di docenti e studenti sulle prove INVALSI di matematica del grado 13 26
Teachers’ Struggling in Identifying the Semiotic Potential of Mathematical Board Games 26
Multiple artifacts in the mathematics class: a tentative definition of semiotic interference. 25
L’auto-efficacia e le emozioni verso la matematica dei futuri insegnanti di scuola dell’infanzia e primaria. 24
Sviluppo della professionalità del docente sulla valutazione in matematica mediante l’uso del gioco da tavolo: un percorso di ricerca-formazione 19
On the mathematics teacher’s use of gestures as pivot signs in semiotic chains. 14
UNIVERSITY STUDENTS' DISCOURSE ABOUT IRREDUCIBLE POLYNOMIALS 13
Totale 947
Categoria #
all - tutte 2365
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 2365


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/201916 0000 70 06 0030
2019/202096 315100 03 20 2250
2020/202127 2010 30 06 1437
2021/2022203 22142 176 145 1232898
2022/2023605 70522194 2655 439 244000
Totale 947